SP WierzchyWycieczka do Malborka
Jeste od 1.09.2009r: go軼iem na naszej stronie.

安ietlica

dzieci

安ietlica czynna jest:  poniedzia貫k - pi徠ek: od 7.30 do 8.00 od 13.30 do 14.00

Opiek obejmuje g堯wnie dzieci doje盥瘸j帷e do szko造 z pobliskich miejscowo軼i.

Do 鈍ietlicy uczniowie zapisywani s przez rodzic闚 (opiekun闚) wraz z pocz徠kiem roku szkolnego.

Kadr 鈍ietlicy szkolnej tworzy zesp馧 wychowawc闚, w sk豉d kt鏎ego wchodz:

  • mgr Hanna Kierzkowska,

  • mgr Bo瞠na Kawczy雟ka


         Zaj璚ia w naszej 鈍ietlicy s prowadzone wed逝g temat闚 zaplanowanych na poszczeg鏊ne miesi帷e.
Dotycz one najbli窺zego otoczenia dzieci – rodziny, szko造, koleg闚; obejmuj wiadomo軼i o miejscu zamieszkania, Ojczy幡ie, miejscu Polski w Europie i 鈍iecie. Rozwijaj zainteresowania przyrodnicze i kulturalne.Uwzgl璠niona jest tak瞠 tematyka nawi您uj帷a do dni uroczystych i 鈍i徠ecznych.Zabawa jest obok nauki podstawow form aktywno軼i dzieci. Dlatego te uczniowie ucz瘰zczaj帷y do 鈍ietlicy maj czas na dowolne zabawy, zgodnie ze swoimi upodobaniami. Zaj璚ia 鈍ietlicowe wyrabiaj spostrzegawczo嗆, 獞icz umiej皻no嗆 logicznego my郵enia, wypowiadania si, pami耩, pobudzaj fantazj i wyobra幡i, a tak瞠 wyrabiaj wra磧iwo嗆 estetyczn i muzyczn.

Celem dzia豉lno軼i naszej 鈍ietlicy jest przede wszystkim zapewnienie opieki uczniom przed zaj璚iami lekcyjnymi i po nich w bezpiecznym i mi造m otoczeniu, stworzenie warunk闚 do wypoczynku, zjedzenia posi趾u i odrobienia prac domowych.

Szczeg鏊n uwag na zaj璚iach 鈍ietlicowych zwracamy na kszta速owanie umiej皻no軼i wsp馧篡cia i wsp馧dzia豉nia w grupie r闚ie郾iczej. Dbamy o wdro瞠nie dzieci do przestrzegania przyj皻ych zasad zachowania si oraz regu gier i zabaw, wyrabiana umiej皻no軼i nawi您ywania kontakt闚 z kolegami, rozmawiania, s逝chania, wyra瘸nia swoich potrzeb i uczu oraz dostrzegania ich u innych, a tak瞠 獞iczenia umiej皻no軼i rozwi您ywania sytuacji konfliktowych, a tak瞠 panowania nad emocjami.
Staramy si nauczy dzieci zachowania si w sytuacjach trudnych (np.doznanie przykro軼i, przegrana), ponoszenia odpowiedzialno軼i za indywidualne i wsp鏊ne wykonywanie zada oraz wdra瘸my do utrzymywania porz康ku w czasie zaj耩 i zabaw.

 

Zachowania pozytywne:

  • w陰czanie si w dzia豉lno嗆 鈍ietlicy - udzia w konkursach, zabawach i grach

  • kulturalne zachowania: u篡wanie magicznych s堯w - kluczy

  • tworzenie prac

  • pomoc kolegom i kole瘸nkom, zw豉szcza s豉bszym i m這dszym

  • dba這嗆 o porz康ek w sali 鈍ietlicowej, pomoc w sprz徠aniu

  • wzbogacanie 鈍ietlicowego zbioru zabawek i gier


Zachowania negatywne:

  • niekole瞠雟ko嗆, brak pomocy kolegom i kole瘸nkom

  • niekulturalny spos鏏 odzywania si - krzyczenie, niew豉軼iwe s這wnictwo

  • brak dba這軼i o porz康ek wok馧 siebie, ba豉ganiarstwo

  • wyj軼ie ze 鈍ietlicy bez powiadomienia wychowawcy

  • niszczenie 鈍ietlicowego zbioru zabawek i gier lub rzeczy nale膨cych do kogo innego, zabranie czyjej rzeczy

  • k豉mstwo, oszustwo

  • brak reakcji na pro軸y i polecenia wychowawcy